Varför tränar jag?

Som sagt så tycker jag inte om att skriva långa blogginlägg men jag skall försöka mig på ett nu.
 
Lite mera än två och ett halvt år har gått egentligen snart tre år sen jag började på allvar med tränandet och resultatet har ni ju redan sett att jag har uppnnått om inte så finns det under kategorier på förändring.
Ännu har jag en lång väg att kämpa och det har inte varit lätt och många tårar har jag fält men så mycket glädje som tränandet har gett mig väger upp mera än alla dom tråkiga stunderna.
 
Tränandet har blivit något av en livsstil som jag inte vill lämna bort eftersom jag mår bra av det på alla sätt. Känslan av att du håller på att ge upp men ändå kämpar du in i det sista och du märker att du klarar av det och du orkar mera än du tror gör att du känner att du har lyckats!
 
Jag har inte fått hjälp med tränandet tidigare men för några veckor sen fick jag lite hjälp för att kunna förbättra mina magmuskler vilket behövdes  och en ordentlig träningsvärk var belöningen på det.
Annars har hjälpen bara varit instruktörernas pushande och uppvisning under olika träningspass och en del av dom har blivit lite som förbilder. Tack till er! :D
 
Tränandet vad allt hör till mitt tränande? Jo styrke träning, condition, vardagsmotion mm. Men också är det för mig ett sätt att kunna koppla av från min annars så stressiga vardag och tänka på något annat istället för jobb, skola, framtid och annat som jag går och funderar på.
På gymmet känner jag att jag är mig själv och jag bryr mig inte vad andra tycker och tänker jag kör mitt eget race för det funkar!
Från att ha varit en osäker och blyg liten tjej har jag idag blivit mera säker, social och gladare ja tjej kan jag väl inte säga för jag är ju inget barn och kvinna låter inte riktigt rätt ännu men det får ändå bli det sistnämnda alternativet.
Blyg är jag ännu men inte lika mycket som tidigare och många skulle nog vara av annan åsikt men ibland kan jag uppfattas som tråkig och osocial pågrund av det men oftast är jag glad och utåtriktad och jag har börjat ta mera plats och faktiskt vågar säga min åsikt .
Det är också tack vare all viktminskning och resultatet som tränandet har gett! Men ett stort tack till alla vänner som stöttat mig i detta och som varit så förstående när många andra inte varit lika förstående och stöttande!
 
Men många undrar och har frågat att vad är mitt mål med tränandet och vad vill jag uppnå. Jag vill inte riktigt svara på det ännu men jag kan ju säga att tidigare var det för att jag ville gå ner i vikt och bli smalare och leva upp till idealen av vad som idag anses vara det rätta vikt idealet för en kvinna.
Det gäller inte mera jag skippade det där för 1 1/2 år sen eftersom jag inte vill bli anorektiker eller liknande.
 
Istället bygger jag muskler men nej någon bodybuilding är det inte frågan om!
 Jag är på rätt väg med mina drömmar och mål och jag är högst antagligen färdig utbildad frisör om 1 1/2 år och då drar jag vidare inne i detta land eller utomlands och då ser jag hur långt jag kommit med tränandet och valmöjligheterna.
Mera än så berättar jag inte ännu men jag vet bara att jag har ett mål och det skall uppnås för det är något jag brinner för :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0