Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig

Har funderat ganska mycket på det här med att skaffa hund och jag sa åt mina föräldrar att det skulle vara roligt att ha något att sköta om. Fick som skämtsam kommentar att försök ta hand om dina växter först du håller ju dom inte vid liv .
Mitt svar var då ja men dom skall ju bara ha vatten och dom säger inte till om dom är hungriga och dom behöver inte föda eller motion.

 Klart man sköter en hund bättre än en blomma eller en växt, hunden blir ju som ens lilla bebis typ.

Ja vad händer sen då, min kära mor köpte mig en köttätande växt och sa här har du något att mata och ta hand om ;) Öööö ni kan ju tänka er hur förvånad jag såg ut!

På bruksanvisningen  står det att vid vinter tid skall du mata den och den äter tydligen flugor och andra små insekter :S Var tusan skall jag få tag i flugor när jag aldrig har sett en enda insekt i min lägenhet, den får ju börja hänga med mig hem till Purmo då varje gång jag åker dit för att få fånga mat i skogen typ :P

Vad gäller motionen så motionerar jag den när jag matar den för då skall den tydligen röra på sig och stänga munnen eller ??? :S

Kanske den borde få ett namn också!? Några förslag???? Inte lätt att vara eller vilja vara euuumh "hundägare"när det inte äns är en hund man tar hand om utan en köttätande växt :P


            

            

            Skulle ni våga klappa den???? ;)

             



             
           

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0