Spara pengar

Hmmmm

Detta är en apparat som skall lära barn hur man använder bankkort.Jag vet inte riktigt hur den fungerar men man jag har förståt att det typ så här att föräldrarna skall lägga in pengar, i apparaten och barnen har ett eget bankkort, som dom stoppar in och kan ta ut en summa pengar, typ.Ganska kul ide, men jag tror inte det är många killar som gillar designen på den, eller vad tror ni.Ni kan ju gissa vilket land som kommit på iden.

Härifrån får jag dagens fundering, hur gamla skall barn vara innan dom får veckopeng, månadspeng eller liknande och hur mycket skall dom få.Det är ju viktigt att lära barn att använda pengar rätt eller?Hur gammal skall man vara innan man får ett eget bankort?När är man mogen nog att gå ut och "shoppa" för första gången själv?När börjar ett barn förstå pengars värde, typ.N
är det gäller mobiltelefoner, när skall man få sin första?Jag gick typ i femman, kanske när jag fick min,det var inte för tidigt enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0