träningschema

Tänkte berätta lite om hur en vanlig träningsdag dag ser ut för mig och lite vad jag har för mat schema. Nu ser  inte alla  dagar ut såhär men dom dagar jag tränar gör det.
 
En vanlig träningsdag stiger jag upp ungefär mellen 8 och 10 beroende på hur trött jag är eller om jag måste iväg någonstans senare på dan som gör att jag måste gå tidigare till gymmet för att träna.
 
Man skall ju börja dagen med frukost men jag äter inte frukost för att jag börja må så dåligt då, istället dricker jag en kaffe och ett stort glas vatten med pressad citron i. (ibland kan jag äta några mandlar för mandlar innehåller mycket protein och beroende på om jag känner att jag måste få i mig något smått.
 
På gymmet så börjar jag med uppvärmning t.ex. ca 10-15min på crosstrainer sen  tränar jag inte alla muskelgrupper på samma gång jag är på gymmet utan jag delar upp dem under veckan t.ex. såhär...
 
.....Måndag arm och bröst muskler lite mag muskler. Tisdag, ben och bakmuskler. Onsdag Rygg och mag muskler osv. Torsdagar och fredagarkör jag en lugn träningsdag. Sen stretchar jag (viktigt!) och ibland cycklar jag på motionscyckel 15.min.
 
Direkt efter gymmet försöker jag att dricka någon slags proteindryck under tiden jag går hem och äter en proteinbar.
 
När jag kommer hem äter jag ordentlig mat t.ex. kyckling sallad eller fisksoppa, kycklingsoppa mm.och dricker ordentligt med mjölk. ;)
 
Sen under dagen äter jag gröt med frukter eller så äter jag bara något  som finns tillgängligt i kylen helt enkelt.
 
Sen försöker jag vara på 2 Bodycombat pass i veckan ett move pass och ett Circuit pass i veckan. Varannan dag på lenkki oftast mer än 10km men jag har alltid tyckt om att springa långt men det går lika bra med kortare sträckaor eller poverwalk.
 
När jag kommer hem äter jag en stor tallrik kvarg med bär eller frukter och ibland mandel i och en proteindryck.
 
Fem mål mat försöker jag få i mig under en dag.
 
 
Som mest på en träningsdag gör jag allt detta, gymmet, kanske en lugn promenad med en vän, Bodycombat, Circuit och en 10km lenkki. men det är bara en dag i veckan i sånna fall.
 
Sen har jag en dag då jag inte tränar något överhuvudtaget och det är lördag, skulle inte hinna träna då, viktigt att lyssna på din kropp och låta den få vila och återhämta sig! Sen får tränandet inte bli ett tvång du måste kunna ibland avstå från ett träningspass för att t.ex. umgås med vänner. Du själv styr tränandet, tränandet styr inte dig! 
 
 
Jag har en äta vad jag vill dag och det är oftast söndag, kan ändras och bli en annan dag om det har varit något specielt tillfälle som inte har varit på söndag.
 
Kom ihåg att detta är vad som funkar för mig och man kan bara man vill men det är  måtta med allt och jag har alltid kämpat med vikten under min tonårstid och idag så kan jag stolt säga att jag är nöjd med min kropp och jag trivs i min kropp och jag vet det är svårt men du måste vara tillräckligt motiverad för att nå ditt mål.
 
Lycka till!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0