"Adversity makes you stronger"

Ibland känns det bra att få veta att det finns människor som har varit med om samma saker som en själv. Det lättar och man känner hur en stor sten som tynger ner en mot marken blir undan skuffad och man känner sig fri igen. Denna vinter har inte varit lätt och jag är glad att 4 personer fanns där för mig specielt min bror även om han egentligen inte har hjälp mig utan att själv veta om det.

Som rubriken lyder "Adversity makes you stronger" = "Motgångar gör en starkare! Fast han sa det på finska åt min kompis när dom disskuterade arbeten och arbetsmöjligheter. Detta stämmer och vi lär oss av våra misstag även om vi ibland önskar att vi hade dom ogjorda. Och när det är som svårast i livet så får man inte ge upp hoppet om något bättre!

Skulle kunna skaffa dom här fyra orden som tatuering för att fira att två viktiga saker hänt i mitt liv, första gången för nästan 20 år sen och den andra för 14 år sen.

Sen skulle också "Listen to your heartbeat" vara passade åt mig. Detta har inget med kärlek att göra för er som inte känner mig.


Kommentarer
Postat av: lovisa

Kul att du är med och tävlar om en sololja :D

2011-06-16 @ 09:30:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0