Var kommer mitt smeknamn ifrån

Mitt smeknamn Iitu fick jag redan som liten när ibland mommo eller några av mina kusiner brukade kalla mig för Iitu/Iito (u utalas o, den finska versionen).

På senare tid har folk börjat kalla mig Iitu men det är inte många som kallar mig för det men ibland får jag höra det.
Iitu är också ett av dom fyra smeknamn som jag och mina kompisar H, M och M kom på när vi var i Parikkala, alltså när jag och M var där som utbytes elever. Dom tre andra smeknamnen är Magsa, Hepsu och Hansuli.

Så när jag startade den här bloggen så hette den Ida funderar men nu blir det mer och mera Iitu funderar och det tycker jag passar bättre. Så nu vet ni varifrån namnet på min blogg kommer ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0