"Friendship is just a word, but my girls give it a meaning."

Oj ojja jag å E körde runt lite i stan å sen for vi å see Masis lägenhet å den var riktigt fin. Efter att ha varit där en stund så for vi ut å köra igen å prata lite om allt mellan himmel och jord.

Annars för exakt 3 år sen den här tiden så upplevde jag en av dom bästaste tiderna i mitt liv. Jag var 17 år och utbyteselev i Parikkala tillsammans med en av mina två super bästa vänner. Jag mådde bra där men många trodde säkert att vi levde en dans på rosor där och kom lätt undan, svar nej!
Det var inte så lätt och innan vi började förstå den finska dialekten där och att vara 7 veckor borta från familjen, vänner, pojkvännen och husdjur mm. Ja och tänk er jag kom till sidan 93 i boken "Tuntematon sotilas (En okänd soldat) ja och den boken e ta mig tusan en utmaning och jag har lovat mig själv att när jag får tid skall jag läsa ut hela på finska!!! (Å svar nej utan ordbok).

Parikkala kommer vara en av mina fovorit platser så länge jag lever och jag kommer alldrig glömma allt kul och alla galenskaper vi hittade på där.
 Körde bil där för första gången, var till Ryssland, firade födelsedagar, besökte Finlands största kyrka, gjorde hemlagade piroger, våra chocklad och filmkvällar, övernattning vi en villa, cyckelutflykt, shopping i Lappeenranta och Savonlinna, promenader ner till sjön, när vi satt på tågbron och funderade och pratade om allt, alla vänner man fick i skolan och våra fina familjer mm.

                

                                          Love you ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0