Kom i form tips

Än en gång tack för alla fina komplimanger jag har fått det värmer så otroligt mycket! :D För att svara på era frågor så skall jag här skriva ett litet tips på vad jag har gjort och hur jag har gjort för att hålla motivationen uppe och vad som gör att jag inspereras av att träna och vad det gäller maten jag äter.

Orsaken till att jag började ta itu med min vikt var för att jag inte gillade det jag såg i spegeln och jag hade jätte dåligt själv förtroende och det är något jag jobbar med hela tiden och om jag jämför mig själv med den jag var för ett år sen så har jag ändrats massor!
Jag är mera social och har lätt för mig att få nya vänner, jag har blivit mera självständig och har insett att jag är någon som andra gillar.

Här kommer några tips som kan hjälpa er på rätt väg mot ett sundare liv när det kommer till maten.

  Se över vad du äter

 Ät vad du vill så länge du ser till att du rör på dig och förbränner det, jag äter glass och godis ibland, försöker ha en gång i veckan men det lyckas inte alltid och det händer ofta!

Chips eller liknande snacks och bakverk äter jag mycket sällan. Jag dricker inte läsk om jag inte dricker någon drink som innehåller alkohol.
Skippa läsk som inte innehåller socker eller är light, då är det lika bra att dricka vanlig läsk men mera sällan.
Det ända jag äter eller dricker som är fettfri är mjölk, har gjort det sen jag gick i högstadiet.

Vanligt vatten med lite citron i är jätte gott liksom grönt tee.

Jag äter inte potatis, ris eller pasta förutom om jag äter hemma eller på resturang. Jag äter istället wook grönsaker stekt tillsammans med kyckling eller annat kött, men jag äter inte griskött!

Jag vet att frukosten är det viktigaste målet på dagen men jag dricker bara en drick yogurt, ett glas berocca och ibland en kaffe latte. Äter jag mera spyr jag.

Jag äter inte bröd och om jag skall äta något liknande så blir det glutenfritt knäckebröd.

Ät mycket kött för kroppen behöver mycket proteiner men glöm inte bort att inte skippa kolhydrater helt.

Det blir mycket sallad för min del och massa olika grönsaker. Mycketr frukter och bär och kvarg äter jag jätte mycket av.

Jag äter små portioner men jag äter ofta och jag försöker skippa allt vad snabbmat innebär som  grillmat, mickro mat mm. Maten skall lagas och tillredas och det skall ta sin tid.

Sen så gör jag många olika smmothies på bär, yougurt och frukter och så äterjag nå kosttillskott som jag blandar i Activia yougurt. Äter alltid en Activia efter det största målet jag äter på dagen.

Gå alltid ut på jogging pass eller powerwalk minst en halvtimme innan du äter ett stort mål mat.



Senare kommer mina träningsrutiner...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0