Hemma

Efter en 8 timmars tågresa är jag hemma igen :/ Skulle faktiskt ha velat stanna lite längre men det räckte för den här gången. Det känns ändå som vi hunnit med mycket även om 7 veckor inte kan jämföras med en helg :P Ja men den här helgen har varit super :)

Torsdag: när vi kom dit så gjorde vi inte så mycket egentligen.Vi satt alla fyra hemma hos Hanna och pratade om en massa som hade hänt och hur julen och nyåret hade passerat.Sen åkte Maisa&M hem :P Och jag och Hanna tog och åt kvälls mat.Före det badade vi bastu och bara pratade om allt möjligt.

Fredag: Vi åkte till skolan och hälsade på :) Roligt att se alla igen och där var allt sig likt typ :P Lite småskoj att sitta där när dom hade svenska timme :P Sen åkte vi hem till Maisa och stekte plättar och prata.Vi åt mat och förstås plättar med vanilj glass på, mums. :P
Efter det åkte jag och Hanna hem till hennes och batra tog det lungt. Sen åkte vi å bowla (stavas det så?).
Senare på kvällen åkte vi till Asema(Stationen) Cafe där vi spelade Alias på finska och jag måste få säga att det var inte så svårt :P Förutom dom finska verben, dom är knepiga :/ Det var en rolig kväll med mycket skratt och humor :) Ni vet sånt jag gillar :) M & H träffade några bekanta både inomhus och utomhus. Efter att ha planerat morgon dagen körde vi hem :)

Lördag: Efter att vi hade vaknat och ätit frukost tog jag och Hanna med oss ombyteskläder mm. och en pulkka till Maisas där vi alla fyra tog varsin pulkka och rände ner för vägen där Maisa bor (En jätte brant backe!)
Vi åkte nerför väg bakarna där eftersom dom är så branta och fort gick det :D Skojigt värre!
Efter det badade vi bastu och efter det så gick jag och Hanna hem.Hanna och jag såg på film och spelade dataspel ända tills på kvällen när vi åkte till Maisas och såg på film och pratade.

Söndag: Jag packade klart min rese väska och gjorde mig klar för avfärd och försökte umgås med Hanna så mycket det gick. Kl.12 kom Maisa och M och hämtade mig och Hanna och vi åkte till ABC (bensinstation) för att äta. Vi gick in i mataffären där och köpte med oss mat till tågresan. Halv två kom tåget och vi reste hem :/


Kommentarer
Postat av: Malle - Hockeyfru

eller hur! låter som en riktigt rolig helg de där, älskar pulka hihi!

2010-01-11 @ 12:12:11
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0