Venetziansk eller hur man nu stavar e

Jag har stora planer inför ikväll med tanke på att det var så roligt förra året.För er som inte vet vat venetziansk är så kan jag berätta att det betyder villa avslutning.Det är när  västra inte hela och en liten del av södra Finland säger hej då till sina villor  (villor betyder sommarstugor här i Finland mökki på finska ) genom att skjuta raketer vid sina villor eller andra ofentliga platser.Det är ett bevis på att hösten är här.

Jag skall infinna mig i stan med Eva och ja kanske några till men knappast.Det skall bli jätte kul eller hoppas det.

Jag fick annars körkortet igår haha så nu kör jag bil!Körde med Polon igår till och från stan och efter att jag fått körkortet så körde jag från stan med Forden.Me like it!Nu skall jag ut på en jogging tur, måste ju komma i form till vinterns hårda tider. Så hauskan illan jatkoa! Trevlig fortsättning på kvällen, främst i Finland you know!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0