Hundsjuk

Alla mina vänner vet att jag i flera år har velat ha en hund och specielt en Chihuahua men som det ser ut nu för tillfället är det inte möjligt för mig att skaffa hund.
Listan på saker som sätter stop kan göras hur lång som helst men det här är dom största orsakerna:
 
1. Jag är ju aldrig hemma, är alltid borta. Jag är i skolan ca. 6 timmar tre dagar i veckan. (blir mera nästa höst) Kommer hem oftast bara en halvtimme å så skall jag iväg till gymmet.
 
2. På helgerna är jag inte hemma för då jobbar jag. Och om jag har en ledig helg (kommer inte bli det på ett bra
    tag) så vill jag åka och hälsa på någon kompis i en annan stad eller liknande.
 
3. Jag behöver en hund som orkar gå långa promenader och orka springa tillsammans med mig och jag vill inte
    skaffa en hundras bara för att den skall kunna orka springa med mig, låter ju bara korkad.
 
4. Jag kan ju inte bara sådär spontant åka någonstans utan att skaffa skötare åt hunden och skulle inte kunna bara
    lämna den ensam sådär hos någon annan.
 
5. Jag vet inte var jag befinner mig om ca.9månader är jag kvar i jeppis och har jag arbete här. Börjar jag studera i en annan stad eller jobba och då finns det inga möjligheter att ha hund och bo själv.
 
...........osv.

Kommentarer
Postat av: Lovisa - mamma till Nils

Som du skriver är det ett hel del pass med en hund. (Blev faktiskt inte chockad som nybliven mor då jag varit van två hundar, hihi). Kanske kommer din livssituation se annorlunda ut i framtiden. Förstår din längtan till hund, för det är en fantastisk vän :)

Svar: Jo har alltid haft hundar när jag bodde hemma. Jo en dag ser nog mitt liv annorlunda ut men nu gäller det att passa på att njuta av livet som det är för jag kommer nog hinna sakna det sen! :)
Iitu

2013-03-16 @ 10:52:54
URL: http://lollovisah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0