Studie motiviation i form av städenergi

Då var det torsdag igen gott folk och om ca.en timme skall jag iväg på mitt första och sista arbetsskift för denna vecka ;)
Härligt, får vara ledig denna helg och ska jag vara ärlig minns jag inte senast när jag skulle ha varit ledig en hel helg och planer finns det redan såklart ;) Men......
 
.......innan jag tar helg så måste jag göra klart ett skolarbete har lite engelsk text att översätta. Inget problem egentligen, jag kan ju engelska men jag skulle hellre önska att det var på finska eftersom det går så mycket snabbare för mig att översätta  från finska till svenska än engelska till svenska.
Nåja det var ju inte språket som detta inlägg skulle handla om utan studiemotivation.
 
Istället för att översätta uppgiften som jag hade planerat att göra efter gymmet så började jag rensa och sortera lådor, sminkväskor, hårprodukter mm. i badrummet  av alla ställen!!!???
 
Varför??? Hur ofta är det som man kommer på att göra sånt?? Inte ofta, kanske en gång i halvåret minst och det kommer jag på just nu när jag har en massa annat som är vilktigare att göra för stunden.
 
Skulle det istället vara så att jag inte skulle ha något annat viktigt att göra då skulle jag inte äns ha tänkt tanke på att börja med städandet, utan istället tänkt "jag gör det imorgon" och tänkt även då nästa dag samma sak och vips så har en vecka gått utan att jag har gjort det!
Men nu så gjorde jag det med det samma och visst blev resultatet bra men den där engelska texten är fortfarande inte översatt vilket gör att jag måste göra det efter jobbet och ja jag skall ha gjort klart hela uppgiften idag, för imorgon skall jag bara göra det jag känner att jag vill göra och vi kan ju hålla tummarna för att det är storstädning för det behövs men utan en skoluppgift som spökar i bakhuvudet är nog sannorlikheten med att det blir gjort lika med  noll!
 
Tänk om min studiemotivation och städmotivation skulle vara lika bra som min träningsmotivation när situationen verkligen kräver det då skulle ju allt bli så mycket enklare och inte en massa borden och måsten hela tiden.
 
Största problemet är väl datorn som tar mest tid från mig så det är ju helt klart den jag skyller på, kanske dags att ha en datorfri vecka!
Tror jag skall försöka för utan dator så skulle jag ju få gjort en massa saker men då blir det inga blogginlägg heller för detta inlägg var ju såååååååååå intressant! Tänk hur mycket jag skulle ha hunnit översätta redan men istället har jag skrivit allt detta om orsaken till varför mitt badrum blev så fint städat.
 
Ha en bra torsdag kära läsare! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0