Hemma igen

Har haft en super rolig men ovanlig helg i Oulu, hah hah hah :)
 
Åkte som sagt igår med tåg från Kokkola till Oulu där jag träffade Maria och hennes kille I. Hade sjuk hals på morgonen så jag lät ju som en kråka när jag kom fram :(
 
Så blev det mat, mums, sallad på Mc'donalds av alla ställen healty tjej här ju.
Sen var ju Maria och jag tvungna att låsa in våra väskor någonstans men jag vi kämpade en bra stund med att få in våra väskor i skåpet men vi lyckades!
Blev lite problem sen när vi skulle ha ut allting för min väska fastnade så vi tänkte inte få ut den :P
 
Så blev det "julklappsshopping" som resulterade i att vi bara köpte julklappar åt oss själva, vadå egoist varning :P
Blev suprise suprise en ny klänning åt mig och parfym mm. Men inga skor denna gång för min del, har ju lagt skoförbud på mig själv när det kommer till shopping för en bra tid framåt! ;)
 
 
Efter allt spring i affärerna blev det dags att åka till hotellet som vi hittade till i misstag när vi sökte en affär så vi behövde inte leta efter det senare :) Där satt vi en bra stund och drack te och det behövde min stakars hals få göra innan vi for ut igen  :)
 
 
 
Sen så hände nog en av dom roligaste sakerna på denna resa när vi for till ett kafe' som brukar höra till mina favorit kafeer i detta land.
När jag skulle beställa en helt vanlig kaffe latte med grädde och krossade pepparkakor på så frågade de dom om jag hade ID med!?
Sen när behöver man visa ID när man beställer kaffe????? Så jag sa nej och inte gick det heller att Maria hade ID med för inte trodde dom att jag var 21 inte! Så sorry inget ID ingen latte eller annan beställning för nog måste ni ju visa ID när ni skall in till baren också!
Visst visar man ID när man skall in till baren och nattklubbar men sen när har ett helt vanligt kafe' blivit jämfört med en bar??? Jag ville ju bara ha en alkoholfri kaffe latte ingen drink!
Fick springa till hotellet för att hämta mitt ID och Maria hade ju roligt över hur irriterad jag var :/
 
Nåja fick min latte men det var no helt ärligt den äckligaste latte jag druckit så inte var det riktigt värt allt springandes!
 
 
Efter en trevlig pratstud på kafét blev det att gå tillbalka till hotellet för att fixa oss :)
 
 
 
 
 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0