Min första skoldag

Hade en super kul dag idag och det känns som jag har valt rätt och att jag för en gångs skull valt något jag kommer lyckas med.
Hade ju min första skoldag till frisör idag och lärarna hade gjort så fint tills vi kom dit med släckta lampor,kaffe och dopp.
Vi fick presentera oss och bekanta oss med varandra och jag måste säga vi är en bra blandnig när det kommer till åldrarna. Vi är allt mellan 18- ca 50 och jag tror vi kommer funka bra som klass. Studerar ju på en vuxen utbildnings nivå.

Vi fick information och sen fick vi våra så kallade "Verktyg" som bestod av saxar, kammar, borstar, klämmor mm.
Till sist fick vi tvätta och föna håret på varandra och det var kul specielt när man fick sitt eget hår tvättad.

Längtar tills nästa skoldag och den är på måndag så i princip är jag ledig allt till måndag men jag skall arbeta fredag kväll.

Imorgon kommer del 2 av det jag köpte vid Keskinen (tuuri).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0