Cypern <3

              

För exakt ett år sen satt jag och E i cypern på vårat hotell ute på balkongen och pratade om hur hösten skulle bli och allt roligt vi skulle göra, flytta, börja ny skola, träffa nya vänner mm. Det skulle bli ett bra år och vi skulle uppleva massor.

Nu sitter jag hemma i min lägenhet som jag har haft i ett år nu och några veckor och funderar på året som gått och vad jag har kommit fram till.
Jag har kommit fram till att att hösten 2010 och våren 2011 har varit det sämsta år jag har varit med om! Jag har vantrivst i skolan jag gick till, jag har tillbringat den mesta tiden själv, saknat mina vänner, har känt mig totalt värdelös och bortglömd. Jag har blivit sviken av dom jag aldrig trodde skulle svika mig, folk har jugit årt mig och jag har inte vetat vem jag skall tro på och jag har fått hjälpa andra somn struntat i att hjälpa mig, men sån är jag jag hjälper andra mera än vad jag tar han om mig själv.

 Mina betyg har aldrig någonsin varit såhär bra som dom har varit detta år i skolan, vilket är konstigt med tanke på att jag inte var så intresserad av ämnena vi hade. Jag fick många vänner i skolan men det kändes aldrig som jag passade in.

Att bo ensam är ett stort steg specielt för mig som inte tycker om att vara ensam, jag är en sån person som vill att det skall hända mycket och jag vill aldrig ha tråkigt. Men jag ångrar inte att jag flyttade och jag har fått många nya vänner utanför skolan också, somliga som man kanske inte ser så ofta eller knappt har nån kontakt med men dom är där ändå.

Mitt självförtroende har blivit mycket bättre men det behöver bli ännu bättre. Jag har upptäkt att jag klarar av saker som jag aldrig trodde jag skulle klara av. Jag har lärt mig att efter solsken kommer regn men också att regn kommer efter solsken och det sist nämda har hänt mig ofta.

När något roligt händer är det svårt att ta vara på det för jag vet att inom kort tas det ifrån en för det har hänt mig allt för ofta detta år. Medandra ord inget varar för evigt. Men det är så livet är.

Jag har även upplevt glädje och roliga saker och det har gjort att jag har kunnat ta mig upp igen och se nu börjar en ny skola, nya vänner har jag redan fått där och allt känns på topp när det kommer till skolbiten.

Men många frågor och tankar har jag ännu som jag funderar över men jag får ta en sak i taget.

Nu tänker jag sluta hoppas på att detta år skall bli bra för i slut ändan är det bara jag som kan göra det bra och göra så att detta år bli bra och alla dom människor jag möter på vägen hjälper en på vägen så helt ensam är man inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0