Svar på en kommentar :)

Ja jag kommer från Finland och kan säga att jag kan det finska språket rätt så hyfsat eller ja jag kan väl prata det men gramatiken har jag svårt med.Jag har kompisar som är tvåspråkiga så det är inte ovanligt att jag hör finska :P Har även kompisar som är helt finsk språkiga.
Ser på finsk tv gör jag också och läser finsk språkiga tidningar och kan ibland se på finska nyheter. Jag förstår väl rätt så bra när någon pratar finska med mig men ibland om jag inte förstår en fråga exakt men vet ungefär vad det handlar om så upprepar jag frågan men i jag form ,typ.Svårt att förklara det där :/
Även om jag pratar finska så kanske det inte blir rätt det jag säger med tanke på hur alla ord skall böjas osv. men personerna jag pratar med brukar förstå det jag säger så man skall inte vara rädd att prata ett främande språk. Som jag brukar säga man lär sig av sina mistag .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0