Helt ok dag

Ja idag har jag arbetat från kl.8.00-12.00 men det bästa var att jag inte behövde ta Flyen in till stan, utan pappa körde mig.Mamma kom senare in till stan för att hämta mig men vi åkte och mathandlade först.Fick min beställning från Oriflame idag, vattenfast mascara och ljus rosa läppglans, som är super bra!Nu funderar ja på att se några avsnitt av Bleach men jag borde plugga och träna + att mitt rum borde städas igen!Suck hatar när man måste lägga till måste eller borde framför det jag skall göra!
Kom fram till att det är längesen jag skrivit om något jag funderat över, så idag är dagens funderin:

Vad anser ni om bantnings piller och pulver soppor som gör en smalare?Vilcka biverkningar har dom och är det värt besväret bara för att bli smal?Typ vem som helst gör ju vad som helst, för att se så snygg ut som möjligt.Många testar olika dieter och olika tränings program men är det sånna som är lata, som börja använda bantnings medel?Var går egentligen gränsen för hur smal man får vara?Skall man svälta sig tills man faller död, på grund av näringsbrist?Blir man lyckligare av att vara smalare?Det är klart många blir överlyckliga, om dom tappar några kilon men om man  tappar typ 10 kilon vilka reaktioner väcker det hos bekanta?"Oj vad snygg du blivit, vad roligt att du har börjat leva ett hälsosammare liv." "Du äter väl odentligt?" "Du kommer snart att få anorexi, ät mer" eller " "Vad snygg du är"
Det sista syftar jag på när man t.ex. varit överviktig och en kille som man typ gått i samma klass med i några år, inte har varit intresserad av dig och helt plötsligt när du gått ner får du hans uppmärksamhet, är han då värd dig då?
Detta funderar nog många tjejer över inte bara i Finland och Sverige utan i alla länder!Men alla tjatar om att det är personligheten som räknas men tydligen inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0